라이브IP스토리 뮤지컬 <김씨 표류기> 창작자 인터뷰
작가 이창희
<글로컬 뮤지컬 라이브> 시즌6에 참여하게 된 소감은?
이창희 매년 이 프로그램에 지원을 해왔는데 지원 3년 만에 합격하게 되었습니다. <글로컬 뮤지컬 라이브>의 IP를 활용해 작품들을 개발하는 ‘라이브 IP 스토리’ 과정을 좋게 생각해 왔습니다. 좋은 작품으로 뮤지컬 관객과 만나는 것도 기대가 되고, 라이브 시스템의 멘토링 과정에 대해 익히 들어왔는데 이를 통해 어떤 도움을 받게 될지 기대하고 있습니다.
작가가 말하는 뮤지컬 <김씨 표류기>는?
이창희 현실과 환상 사이에 괴리를 느끼는 이야기를 좋아합니다. 이 작품도 사회 속에서 표류한다는 역설적인 상황이 펼쳐지는데요. 작품 속 공간 자체에 현실과의 괴리가 존재한다는 생각이 들었습니다. 이 작품의 메시지와 내가 추구하는 이야기가 유사하다고 느꼈습니다. 작품을 통해 궁극적으로 현실과 환상 사이의 괴리를 좁혀나가는 이야기를 관객들과 함께 나누고 싶습니다.
어떤 작가가 되고 싶은가?
이창희 전에는 잘 팔리고, 관객을 끌어 모을 수 있는 작가가 되고 싶었습니다. 올해로 10년차 작가가 되었는데요. 10주년을 기념하는 작품을 쓰려고 하니까 결국 나의 이야기로 돌아오게 되더라고요. 나의 과거사와 결핍을 조금씩 녹여서 만든 픽션으로 관객을 웃기고 울리는 작가가 되고 싶습니다.
音乐剧《金氏漂流记》创作者访问
编剧 Lee Changhee
对于参与第6季《Global Musical Live》的感想?
Lee Changhee 每年都会报名参与这个项目,3年后的本季终于获得了参与资格。我认为利用《Global Musical Live》这个IP开发作品的“Live IP Story”是个非常好的过程。非常期待能够借由优秀的作品与音乐剧观众相遇,同时在熟悉了Live System的指导课程后,也非常期待能从这些课程中获得收获。
在编剧看来,音乐剧《金氏漂流记》是?
Lee Changhee 我很喜欢能感觉到现实与幻想相背离的故事。这部作品也揭示了生活在现代社会却独自“漂流”的这一矛盾的现实,我认为作品中的空间本身就是与现实相背离的存在,并且这部作品中包含的信息与我所追求的故事有异曲同工之处。我希望能够与观众们共同分享这个努力缩小现实与幻想之间距离的故事。
希望成为怎样的作家?
Lee Changhee 在此之前,我一直想要成为一名卖座、有流量的作家。今年是我成为作家的第10年,想要写一部出道10周年纪念作,兜兜转转还是写回了自己的故事。未来,我希望成为一名用融汇了自己些许过去的经历与缺憾的作品,为观众带来欢笑与泪水的作家。
ミュージカル『彼とわたしの漂流日記』 創作陣のインタビュー
作家 イ・チャンヒ
『Glocal Musical Live シーズン6』に参加することになった所感は?
イ・チャンヒ 毎年このプログラムに応募してきましたが、応募3年目にして合格しました。『Glocal Musical Live』のIPを活用して作品を開発する、“ライブIPストーリー”コースに関心を持っていました。良い作品でミュージカル観客と出会うのも期待していますし、ライブのシステムであるメンタリングについてよく耳にしていたので、これを通してどんなアドバイスをもらえるのか期待しています。
作家が紹介するミュージカル『彼とわたしの漂流記』
イ・チャンヒ 現実と幻想の間に乖離を感じる物語が好きです。この作品の中でも、漂流するという皮肉な状況が繰り広げられるのですが、作品の中の空間自体に現実との乖離が存在すると思いました。この作品のメッセージと、私が追求する物語は似ていると感じました。作品を通じて最終的には、現実と幻想の間の乖離を狭める物語を観客と語り合いたいです。
どんな作家になりたいか?
イ・チャンヒ 以前はよく売れる、観客を引きつけられる作家になりたかったです。今年で作家になって10年目となりました。10周年を記念する作品を書こうとしたのですが、結局私の物語に戻ってきてしまいました。私の過去と、欠けている部分を少しずつ溶かし込んで作ったフィクションとして、観客を笑わせ、泣かせる作家になりたいです。
Musical ‘Castaway on the Moon’ Interview with the Creative
WRITER Chang-hee Lee
How do you feel about participating in the 6th season of Glocal Musical Live?
Lee I have applied to this program every year, and finally got in after 3 times. I was always fond of the course of ‘Live IP Story’, where musicals are developed out of IPs of Glocal Musical Live. I am looking forward to meeting audiences with a good musical piece and also getting help at developing my work, since I am well aware of the mentoring course of this system.
Please introduce your work, Musical ‘Castaway on the Moon’.
Lee I like stories about the gap between fantasy and reality. This musical also deals with a paradoxical situation of drifting inside the society. I think there is also a gap between reality and the space in the musical. The message of this musical and what I pursue feels similar to me. I would like to share the story of narrowing the gap between fantasy and reality through this musical with the audience.
What kind of writer do you want to be?
Lee I wanted to be a writer whose works sell well and attract people. However, being a writer for 10 years, as I tried to write a piece celebrating my career, I eventually came back to writing my own story. Now I hope to become a writer who can make audiences laugh and cry with fiction, in which my past and scarcity all blended together.
로그라인
자살 실패로 밤섬에 표류하게 된 남자 김씨와 아파트에 표류 중인 여자 김씨는 서로의 존재를 숨긴 채 쪽지를 주고받으면서 서로의 삶을 위로한다.
시놉시스
자살 시도가 실패로 끝나 한강의 밤섬에 불시착한 남자 김 씨. 죽는 것도 쉽지 않자 일단 섬에서 살아보기로 한다. 무인도 야생의 삶도 살아볼 만하다고 느낄 무렵, 익명의 쪽지가 담긴 와인병을 발견하고 그의 삶은 알 수 없는 희망으로 설레기 시작한다. 한편 세상과 담을 쌓고 방문을 걸어 잠근 여자 김 씨는 그녀만의 거대한 우주인 작은 방과 인터넷 세상에서는 나름 정상적이고, 규칙적인 삶을 살고 있다. 그녀만의 작은 우주에서 달 사진 찍기가 취미인 여자는 어느 날, 밤섬에 낯선 존재를 발견하고 그의 메시지에 응답을 보낸다. 각자의 섬에 갇혀 살던 둘은 만나게 될까.
작가 이창희
연극 <순수하지 않아>(2020)
뮤지컬 <애수>(2019, CJ스테이지업 선정)
연극 <양말도둑>(2017)
작곡가 다미로
뮤지컬 <난설>(2019, 작곡)
뮤지컬 <홀연했던 사나이>(2018, 작곡)
뮤지컬 <광염소나타>(2017, 작곡 및 음악감독)
뮤지컬 <리틀잭>(2016, 작곡 및 음악감독) 외 다수
概述
自杀失败后,漂流至栗岛的男子金氏与在公寓中持续“漂流”的女子金氏,互相隐瞒着自身的存在,互相传递信息,互相给予对方慰藉的故事。
故事梗概
尝试自杀但失败的男子金氏漂流至汉江中的栗岛。领悟到想死也不容易的他决定先在岛上生活试试。就在他觉得无人的的野生生活还算过得下去之际,发现了一个装着匿名纸条的葡萄酒瓶,他的人生也因这未知的希望而荡起波澜。另一边,紧闭房门与世隔绝的女子金氏,活在仅属于她自己的宏大宇宙及窄小蜗居中,透过网络,过着在她自己看来正常而规律性的生活。这个在只属于她的小小宇宙中,将拍摄月亮照片作为兴趣的女子,发现了栗岛上的陌生存在,并回复了那人发来的信息。被各自紧闭在自己的岛屿上的两人,最终会成功相遇吗?
编剧 Lee Changhee
话剧《不纯粹》,《袜子小偷》
音乐剧《哀伤》
作曲 Damiro
音乐剧《兰雪》,《突然出现的男子汉》,《狂炎奏鸣曲》,《Little Jack》等
ログライン
自殺失敗により無人島に漂着した男・キムさんと、アパートを漂流している女・キムさんは、互いの存在を隠したままメモをやり取りし、互いの人生を慰めあう。
シノプシス
自殺未遂が失敗に終わり、漢江の栗島に漂着した男・キムさん。死ぬことさえ容易でないならば、とひとまず島で暮らしてみることにする。無人島での野生の暮らしも悪くないと感じ始めた頃、匿名のメモが入ったワインの瓶を発見し、彼の生活はよく分からない希望にそわつき始める。一方、世界との間に壁を作り、窓を閉め切った女・キムさんは、彼女だけの巨大な宇宙である小さな部屋とインターネット世界で、それなりにマトモで規則的な生活を送っていた。彼女だけの小さな宇宙で月の写真を撮るのが趣味のこの女性は、ある日、栗島に見慣れぬ存在を発見し、彼のメッセージに応答する。それぞれの島に閉じこもって生きている二人は、出会うことになるだろうか。
作家 イ・チャンヒ
演劇『純粋じゃない』、『靴下泥棒』
ミュージカル『哀愁』
作曲家 ダミロ
ミュージカル『蘭雪』、『忽然とした男』、『狂炎ソナタ』、『リトルジャック』他多数
LOGLINE
Kim, a man who drifted to Bam island as he failed at committing suicide, and another Kim, a woman who is drifting inside an apartment, exchange notes without unveiling who they are, and comfort each other.
SYNOPSIS
Kim is a man who lands at Bam island, failing at committing suicide. Since dying has not been easy too, he decides to live on the island. When he gets adapted to the wild life in a deserted island, he discovers a wine bottle with an anonymous note inside, which makes his heart flutter with strange hope. On the other hand, Kim is a woman who only stays inside with her doors closed as she has cut herself off from the world. She leads a “normal” life in her own way, keeping a regular routine inside her own little universe; her room and Internet. Kim has a hobby of taking pictures of the moon, which one day leads her to the discovery of an unknown existence at Bam island, responding to his message. Would they be able to meet - both isolated in their own islands?
WRITER Chang-hee Lee
Play ‘I am Not Innocent’, ‘Sock Thief’
Musical ‘Sorrow’
COMPOSER Damiro
Musical ‘Nan-seol’, ‘Vanished Man’, ‘Sonata of Flame’, ‘Little Jack’ and others